Pages

Monday, April 2, 2007

Viata si moartea lui Peter Sellers

In The Life and Death of Peter Sellers Geoffrey Rush il interpreteaza pe Peter Sellers... Cum raspunde el la intrebarea "Peter, cum ai reusit sa-ti insusesti personajele atat de repede?" si ce mai spune el in film urmeaza:

"Pai, vezi tu, eu nu am o personalitate proprie. Inainte era un "eu" sub masca dar l-am extras chirurgical. Nu stiu. Daca n-as fi avut personaje asa cum e Clouseau, nu stiu ce as fi facut. Poate ca as fi tu. Dar daca eu as fi tu, tu ce-ai mai fi?"

"N-ai nici cea mai vaga idee cum e sa fii eu. Controlul absolut este un lucru necesar. Elimina elementul personal... si poti sa faci mult mai multe. Cu aceasta realizare Peter Sellers n-a trebuit sa aiba de-a face... pentru ca nu exista elementul personal. Era un vas in care personajele alergau ca fantomele. Totusi si un vas gol se umple."

"Am gasit ceea ce vreau sa fac. Personajul principal este un om fara personalitate. Fara o personalitate deslusita. M-am gandit destul de mult la acest om. Despre cat de trist este? Nu, despre cat de minunata trebuie sa-i fie viata. Nu are trecut, nu are viitor, nu are responsabilitati. E simplu, plictisitor, vidul absolut. Lumea nu asteapta nimic de la el si il iubesc cat primesc ce vor. Acesta va fi urmatorul meu film."

Urmatorul lui film a fost Being There pentru care Peter Sellers a obtinut nominalizare la oscar...

The Life and Death of Peter Sellers (2004)
directed by Stephen Hopkins
cast: Geoffrey Rush, Emily Watson
awards: Palme d'Or nominee (2004)

No comments: