Pages

Monday, October 4, 2010

Filme de sfârşit de săptămână

A început o nouă lună şi parcă nu aduce nimic promiţător, şi nu pentru că e toamnă, sau ziua lui Sile, ci fără nici o pricină. Aşadar filmele:

Steaua fără nume (1979) - Un film rusesc după o piesă de Mihail Sebastian, un scriitor român pe care din păcate nu l-am citit. Acţiunea se desfăşoară în România, într-un sat situat între Bucureşti şi Sinaia, unde locuitorii sunt fascinaţi de trecerea trenului diesel electric care nu opreşte la ei în haltă niciodată. Aproape niciodată. Dacă nu aveşi prieteni moldoveni (sau ruşi, şi estonienii poate s-ar descurca cu rusa) care să traducă din rusă nu cred că veţi vedea vreodată filmul. Piesa poate fi asculată aici.

The Pink Panther (1963) - Primul din seria de, se pare, patru filme. Credeam că sunt trei. Peter Sellers nu e foarte mult în centrul atenţiei dar de fiecare dată când apare strică sau sparge ceva. Un umor greu de reprodus în zilele noastre.

How to Train Your Dragon (2010) - O animaţie reuşită care mi-a priit dar nu ştiu exact în ce fel. Într-un sat de vikinigi, unde nu circulă trenuri diesel electrice, e plin de dragoni, iar copiii de mici sunt învăţaţi cum să îi răpună. Dragonii sunt de mai multe tipuri, cum ar fi Monstrous Nightmare, Terrible Terror sau Night Fury. Night Fury e cel mai periculos şi misterios dintre ei. Nimeni nu l-a văzut şi a trăit.

The Pink Panther Strikes Again (1976) - M-am uitat la ăsta după ce mi-am dat seama că The Revenge of Pink Panther nu îi de fapt al doilea film. Acum am observat că nici ăsta nu era al doilea film. Nu l-am văzut pe tot, era târziu şi lumea devenit somnoroasă după pizza, dar inspectorul Clouseau era mult mai în formă decât în primul film şi şi-a dezvoltat un accent nemaipomenit. Se râde bine la el.


Fast Times at Ridgemont High (1982) - Am găsit filmul prin tot felul de best comedies ever. E un film cu liceeni, care cică ar fi un clasic. Mai multe personaje diferite, într-un an de liceu. Sean Penn tânăr, blond, pare din Beavis şi Butthead. Nicolas Cage apare câteva secunde. E primul lui film şi singurul sub numele adevărat, Nicolas Coppola. E un film fain cu o muzică de filme din anii 80 cum nu se mai poate pune azi.

Aşadar numai filme bune. Asta vă doresc şi vouă. Voi ce filme aţi mai văzut sau ce aţi făcut în weekend? Nu s-ar băga nimeni într-o discuţie nici dacă pantera roz ar fi un diamant adevărat şi ar fi oferit ca premiu.

4 comments:

branc said...

am vazut week endu asta 2 filme din colectia romance movies mini pack:
amelie si garden state, ambele comedie plus dragoste, al doilea surprinzator de bun, parca mai amuzant ca si amelie si cu un plus pt regina amidala sau cum o cheama in star wars, in rest numa de bine.

thian1899 said...

da am vazut ambele filme, comedie plus dragoste cum zici tu, lol. bune filme.

natalie era mai faina pe vremuri dar nici acum nu se lasa. pregatesc o poza de vis, dar nu cu natalie.

Anonymous said...

si eu am vazut in weekend un film cu tipa din amelie...priceless se numeste....nice filmu....si am mai fazut legends of the fall parca....si ghost writer....toate au fost ok....pantera roz nu mai vreau sa vad in timpul apropiat....si aia din estonia sau rusia ca sa traduca filme tre sa stie si o alta limba....cam atata

thian1899 said...

de mult tot ma pregatesc sa ma uit la ghost writer dar nu reusesc. m-am uitat aseara la das experiment. bun. cica or facut anu asta americanii remake la el. nu prea au idei se pare.

credeam ca e de la sine inteles ca estonianca ar trebui sa stie si engleza. toti estonienii de care am auzit stiau engleza. lol.

iar filmul inceput cu pantera roz e musai sa il terminam.