Pages

Thursday, March 13, 2008

Trei compuneri

Imparatia
Rosu imparat saliva in timp ce fata in casa facea curat. I se parea primejdios de atragataore infecta menajera. Faptul ca regina nu il mai putea ameninta, fiind moarta, i se parea o palida, dar palida consolare. Cand femeia ispravind treburile casei vru sa paraseasca incaperea. Imparatul cauta un pretext pentru a o face sa revina. Sa ceara din nou aripioare de pui i se parea deja penibil. Improviza. "Olga, sa imi aduci niste sirop de tuse!" si apoi tusi fals. Olga pleca dupa sirop. Imparatul ii privii mersul leganat. I se paru interesant. Ar fi vrut s-o futa in timp ce merge.

Ultimul pat
Nimic nu era interesant in incercarile lor de consolare. Statea intinsa privind neoanele albe a caror lumina ii strapungea ochii. Sangele se imbina cu saliva in gura micuta formand un lichid rosu vascos si dens in timp ce siropul amar pt evitarea exinderii primejdioase a infectiei ramanea neatins. Se simtea intr-un picaj nesfarsit cu aripile taiate cand tot ce dorea era o taietura curata de bisturiu. Avea parte de un sfarsit asemenea ei, mistuitor si voluptos.

Despre Liviu
Eu si prietenii mei mergeam in cadenta sa vedem bufnite la gradina zoologica. Unul mergea mai repede altul mai incet. Acesta din urma era la ananghie, iar cel dintai avea plasturi pentru nicotina. Moartea ne parea departe iar Liviu nu era cu noi. Carapacele broastelor testoase erau obisnuite dar locuintele lor lasate complet in paragina de ingrijitorii apatici. Ei aveau alta varianta, dadeau vina pe bietele testoase. Roci sedimentare deloc deloc pe acolo. Apoi am vrut sa vedem un film cu ghilotinarea unor oameni cheie din evul mediu dar mufa tata nu se potrivea in mufa mama. Erau diferite si una dintre ele era cu crom. Am scris mai multi un pamfelt despre intamplarea asta. Atata am mai ras. Liviu nu stia asta. El nu era cu noi.

No comments: