Pages

Friday, April 10, 2009

Întâlnirea

În timp ce îl aşteptam pe Baba Chagaloo mai aşteptam ceva. Aşteptam ca lucrurile să fie altfel.

Exact în acel moment a intrat pe uşă Rujoni. Purta un sacou roşu închis şi pantaloni bufanţi, negri. Pe cap avea o pălărie, tot neagră, cu boruri late. Pe faţă, o barbă.

- A venit Baba Chagaloo? m-a întrebat.
Nu i-am răspuns. Ştiam amândoi că Baba Chagaloo nu venise încă.
- N-ai mai vrut să bei cu mine, mi-a zis
- Păi nu m-ai chemat
- Păi am simţit că nu mai vrei

S-a lăsat o tăcere moale. M-am ridicat să merg la baie. Era o baie puţin cunoscută. M-am întors şi m-am aşezat în acelaşi loc de unde plecasem.
- Ai fost la baie?
Nu i-am răspuns. Fusesem şi mă întorsesem. Dară nu puteam să stau să îl aştept în baie pe Baba Chagaloo.
- Urăsc să nu îmi răspunzi... ţi se întâmplă des...

Rujoni nu a mai continuat cu nimic. După un timp l-am întrebat conciliant:
- Eşti supărat?
- Nu. Deloc. De ce să fiu? Vrei să fiu?

Vorbea neaşteptat de repede şi totuşi nu părea nervos. Probabil era pur şi simplu nerăbdător. Trebuie să recunosc că mi se părea puţin amuzant privindu-l acolo în pantalonii aceia bufanţi, vorbind repede. Până şi plăria aceea cu boruri largi care mai demult îi dădea un aer de bărbat serios îmi părea acum caraghioasă.

Era un om ciudat Rujoni dar mi-a promis că îmi va face cunoştinţă cu Baba Chagaloo. Baba Chagaloo va face ca lucrurile să fie altfel.

Încă aşteptam. I-am spus lui Rujoni că l-am văzut pe Almăşan prin oraş cu câteva ore mai devreme.
- Ce făcea? Ai vorbit cu el? m-a întrebat pe acelaşi ton alert. Pentru prima oară părea nervos.
- Nu... nu... Era un început de conversaţie, dar nu are rost să continui.
Rujoni m-a privit curios de lung.

În acel moment a intrat Baba Chagaloo şi ne-a salvat. Baba Chagaloo va face ca lucrurile să fie altfel.

Nu mă mai interesa vestimentaţia lui Rujoni. Aşteptam doar să se facă prezentările şi să luăm loc la masă pentru a discuta. Rujoni şi-a făcut rolul fără cusur, impecabil. Mi-a fost ruşine că m-am îndoit de el. Mă simt nevoit să îl citez: "Orlando Trandu, Baba Chagaloo. Baba Chagaloo, Orlando Trandu".

No comments: