Pages

Monday, June 1, 2009

Låt den rätte komma in (Let the Right One In)

Un alt fel de film horror, unul suedez. Nu prea îmi plac filmele horror, dar când se întâmplă de cele mai multe ori regizorul nu e american. Există şi excepţii. Dar pe lângă detaliul privind locul de baştină al regizorului, ar mai fi ceva de notat. Ritmul.

Un alt fel de film horror, unul liniştit, cu tendinţe minime de thriller şi cu înclinaţii către dramă. Ce mai, exact pe gustul meu, cu acţiune lentă ce te prinde încet, te leagă şi apoi te loveşte în moalele capului fără ca măcar să îţi dai seama.

E o abordare extrem te interesantă. Fără secvenţele obişnuite de filme horror, mai ales că niciodată nu mi-au plăcut tortura excesivă sau fuga îndelungată prin pădure de monştrii sau criminali în serie din filmele de serie.

O atmosferă mohorâtă, un grup de blocuri ce aduce cu România şi nişte personaje obişnuite. No spoilers.

Doar un dialog între doi copii:
El: Do you want to go steady?
Ea: Oskar, I'm not a girl.
El: No? Do I have a chance with you?
Ea: Can't we just be like this?
El: Yes.
Ea: Do you do something special then?
El: No.
Ea: Is everything like usual?
El: Yes.
Ea: Then you have a chance with me.
El: What?
Ea: Then we're together.

Let the Right One In (2008)
directed by Tomas Alfredson
awards: 48 wins and 11 nominations

I recommend

--------------------------------------

Au fost două săptămâni în care nu am văzut prea multe. Două filme pe autocar despre care nu voi spune nimic şi sezonul 4 din House. Cred că am văzut peste 10 episoade (sezonul 4 are 16).

No comments: